Politica de confidențialitate și protecția datelor
Ultima actualizare:29 Septembrie 2025
Prezenta politică detaliază practica Societății (nu și a Utilizatorilor) privitoare la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în calitate de vizitatori/Utilizatori ai marketplace-ul de intermediere www.helperz.ro (denumit în continuare pe scurt, generic, Site-ul sau Platforma) și are ca scop informarea despre acest subiect.
Prin utilizarea Site-ului, utilizatorul admite că a luat la cunoștință și agrează prezenta Politică de confidențialitate și protecția datelor, Politică de cookie, dar și Termenii și Condițiile publicate pe Site.
CUPRINS:
- Identificarea operatorului de date
- Date de contact în domeniul protecției datelor cu caracter personal
- Prelucrare de date cu caracter personal prin intermediul Platformei
- Persoana vizată
- Date cu caracter personal prelucrate
- Scopul prelucrării datelor
- Destinatarii prelucrării
- Temeiul juridic al prelucrării
- Tipul prelucrării
- Durata de prelucrare și stocare a datelor
- Drepturile Persoanei vizate
- Obligațiile Societății. Măsuri de securitate a datelor prelucrate
- Răspunderea Societății
- Transfer către țări terțe/organizații internaționale
- Dispoziții finale
1. Identificarea operatorului de date
OVS SOTTO DATA SRL (denumită în continuare Societatea sau Helperz)
Sediu: România, județul Timiș, Timișoara, str. Iuliu Podlipny, nr. 52, Cam. 1, Ap. 1
Înregistrată la Registrul Comerțului de pe lângă Tribunalul Timiș sub nr. J35/2050/2019
Cod unic de înregistrare 41080040
Capital social: 200 RON
Email: contact@helperz.ro
Tel: 0750 161 252
2. Date de contact în domeniul protecției datelor cu caracter personal
Datele de contact pe care vizitatorul le poate folosi pentru a transmite oricare cereri, notificări sau sesizări privitoare la Termeni și Condiții,Politica de cookie sau prezenta Politică de confidențialitate și protecția datelor, precum și cu orice alte informații publicate pe Site, politici sau operațiuni efectuate de Societate, sunt indicate mai sus.
Termenul în care Societatea va transmite un răspuns este de cel mult 30 zile de la primirea solicitării.
3. Prelucrare de date cu caracter personal prin intermediul Platformei
Reprezintă prelucrare efectuarea oricărei operațiuni sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate.
Helperz accesează, colectează, folosește și efectuează orice alte demersuri permise de legislația aplicabilă asupra datelor cu caracter personal furnizate de vizitatori/Utilizatori, așa cum sunt acestea indicate în prezenta politică. Pentru claritate, se precizează că prin termenul de Utilizatori se desemnează vizitatorii care își creează un profil pe Platformă și achiziționează un abonament, fie el de Utilizatori Prestator fie de Utilizatori Beneficiar.
Societatea colectează informaţie de la utilizatori în urmatoarele modalităţi: direct de la utilizator, din rapoartele traficului înregistrat de serverele care găzduiesc Site-ul, precum şi prin intermediul cookie-urilor.
Informaţie furnizată direct de vizitator/Utilizator:
(i) Atunci când un vizitator/Utilizator completează rubricile din secțiunea "Contact" sau din "Chat"
indică: nume, prenume, adresă de e-mail și telefon (toate acestea fiind date cu caracter personal).
Aceste informații sunt necesare Helperz pentru a putea răspunde solicitărilor primite, cu mențiunea că doar rubricile cuprinzând vizând prenumele și adresa e email sunt obligatorii pentru transmiterea mesajului, comunicarea numelui și a numărului de telefon fiind opțională (doar dacă vizitatorul/Utilizatorul dorește să poate fi contactat de Societate și telefonic, va transmite și această din urmă informație).
Alte date cu caracter personal ar putea fi prelucrate de către Societate în cazul în care în cuprinsul informării/solicitării transmise de vizitator/Utilizator vor fi incluse astfel de informații. Helperz nu a solicitat respectivele date, însă în măsura în care sunt absolut necesare pentru a putea răspunde, prelucrarea datelor cu caracter personal va fi efectuată la cererea vizitatorului/Utilizatorului.
Completarea rubricilor din secțiunea "Contact" sau "Chat" nu este obligatorie nici pentru vizitarea Site-ului, nici pentru unui abonament disponibil pe Platformă. Mai mult, toate aceste informații pot fi transmise și în alt mod (de exemplu prezentarea unor cereri scrise la sediul Societății sau folosirea adresei de email a Helperz în locul formularelor de pe Site).
(ii) Atunci când un vizitator creează un cont pe Platformă, devenind Utilizator (Sign In)
se va completa formularul de Autentificare cu o adresă de e-mail și o parolă personală pentru acest cont (toate acestea pot fi date cu caracter personal și vor fi prelucrate după ce se face clic pe butonul „Continuă" și îl activează prin accesarul linkului primit pe adresa de email indicată în formular).
După crearea unui cont și activarea acestuia, Utilizatorul va putea alege să mențină autentificarea (bifând caseta de Ține-mă minte) sau să se autentifice de fiecare dată când accesează Site-ul și dorește să facă acest lucru (va indica numai adresa de e-mail și parola alese). De asemenea, Utilizatorul poate schimba oricând parola atașată contului său dacă va dori acest lucru sau dacă va uita parola curentă, iar Helperz nu va avea acces la aceasta.
Crearea unui cont nu este obligatorie pentru vizitatorii interesați de Serviciile oferite de Utilizatorii Prestatori dacă doresc doar vizualizarea unor informații generale cu privire la anunțurile acestora și recenziile primite. Dacă însă se dorește aflarea datelor de contact ale Utilizatorilor Prestatori, aflarea de informații extinse din profilul lor și acordarea unei recenzii, va fi necesară crearea unui cont de Utilizator Beneficiar. De asemenea, crearea contului este obligatorie dacă se decide achiziționarea de către Utilizatorul Beneficiar a unui abonament oferit de Platformă.
Crearea unui cont este obligatorie pentru vizitatorii interesați să ofere Servicii ca Utilizatori Prestatori.
Pentru detalii se vor vedea Termeni și Condiții.
(iii) Atunci când Utilizatorul își completează datele din profilul de pe Platformă
se prelucrează toate datele oferite pe acel profil de Utilizator, precum și orice alte informații transmise prin textul comunicat sau documentele atașate respectivei comunicări.
În funcție de tipul profilului ales, Utilizatorul Beneficiar va completa obligatoriu numele, prenumele, telefonul, adresa și Serviciul dorit de la Utilizatorul Prestator. Utilizatorul Prestator va completa obligatoriu numele, prenumele, telefonul și adresa. Adresa de email se completează automat cu cea indicată la crearea contului.
Opțional, prin Setările cont utilizator, se pot indica și informații privitoare la limba vorbită, oraș, experiență de lucru avută și fotografia.
(iv) Atunci când Helperz efectuează o verificare generală a datelor indicate de Utilizator pe profilul său
prin compararea cu un document de identitate al respectivului Utilizator, folosind Morpheus KYC. Documentele de identitate solicitate de Helperz pentru efectuarea verificării nu vor fi stocate de Societate.
În cazul în care este util, Helperz va putea solicita informații suplimentare de la Utilizator, precum experiența prealabilă și situația locativă.
Pentru detalii legate de procesul de verificare se vor vedea Termeni și Condiții.
(v) Atunci când un Utilizator are un cont pe Platformă și se reloghează la o altă sesiune (Log In)
se va completa formularul de Autentificare cu o adresă de e-mail și o parolă personală pentru acest cont (toate acestea pot fi date cu caracter personal și vor fi prelucrate după ce se face clic pe butonul „Autentificare").
(vi) Atunci când un Utilizator folosește Mesageria Internă a Platformei
se prelucrează toate datele din profilul său de Utilizator, precum și orice alte informații transmise prin textul comunicat sau documentele atașate respectivei comunicări.
Întrucât Societatea poate modera aceste discuții pentru sancționarea comportamentelor inadecvate ce pot conduce la suspendarea sau ștergerea contului de Utilizator, ar putea prelucra date cu caracter personal astfel transmise, deși nu sunt solicitate de Helperz.
Se interzice transmiterea de date care încalcă legea sau drepturile altor persoane, precum și date cu caracter personal sensibile de către Utilizatori, conform definiției acordate acestui termen de art. 9 și 10 din Regulamentul GDPR nr. 679/2016, anume acele date cu caracter personal care dezvăluie originea rasială sau etnică, opiniile politice, confesiunea religioasă sau convingerile filozofice sau apartenenţa la sindicate şi prelucrarea de date genetice, de date biometrice pentru identificarea unică a unei persoane fizice, de date privind sănătatea sau de date privind viaţa sexuală sau orientarea sexuală ale unei persoane fizice, precum și datele cu caracter personal referitoare la condamnări penale și infracțiuni săvârșite.
PENTRU EVITAREA UNOR SITUAȚII NEPLĂCUTE (PRECUM CONTACTAREA ÎN MOD REPETAT SAU PE UN TON NEPOTRIVIT A UTILIZATORULUI PRESTATOR DE CĂTRE UN UTILIZATOR BENEFICIAR, DEȘI UTILIZATORUL PRESTATOR NU A RĂSPUNS AFIRMATIV UNUI ANUNȚ AL RESPECTIVULUI UTILIZATOR BENEFICIAR), HELPERZ RECOMANDĂ FOLOSIREA MESAGERIEI INTERNE DE PE PLATFORMĂ PENTRU COMUNICĂRILE DINTRE UTILIZATORI.
(vii) Atunci când un Utilizator achiziționează un abonament de pe Platformă și efectuarea oricăror rambursări
în urma etapelor de plasare a comenzii, următoarele informații obligatorii vor fi furnizate Societății: numele; prenumele titularului de card; respectiv denumirea, numărul de telefon; adresa de e-mail; adresa pentru facturare (de ex. : țară, județ, localitate, stradă, număr, bloc, scară, apartament); datele cardului bancar (numele titularului cardului, numărul cardului, banca, țara) în cazul achiziționării serviciilor folosind acest mijloc de plată, orice informații suplimentare posibile (toate acestea sunt date personale prelucrate pentru încheierea contractului și derularea acestuia).
Pentru detalii legate de abonamente și plată se vor vedea Termeni și Condiții.
(viii) Atunci când un Utilizator Beneficiar publică un anunț pe Platformă
se prelucrează și devin vizibile datele din profilul său, precum și orice alte informații transmise prin anunțul comunicat de Utilizatorul Beneficiar (inclusiv cu privire la alte persoane, precum beneficiarii direcți ai serviciilor oferite de Utilizatorii Prestatori - ex. numărul de copii și vârsta copiilor pentru care se solicită Servicii de babysitting).
Astfel de informații nu sunt marcate ca fiind obligatorii, Utilizatorul Beneficiar luând decizia cu privire la relevanța și oferirea lor în cadrul anunțului.
(ix) Atunci când un Utilizator oferă Recenzii
Recenziile pot fi oferite de Utilizatorul Beneficiar cu privire la Utilizatorul Prestator după efectuarea Serviciilor de către acesta din urmă, precum și recenzii oferite de Utilizator cu privire la Platformă - se prelucrează și devin vizibile prenumele și inițiala numelor celui care face recenzia, precum și fotografia de profil a acestuia dacă a fost uploadată pe profilul creat pe Platformă.
Alte date cu caracter personal suplimentare ar putea fi prelucrate de către Societate în cazul în care în cuprinsul recenziei vor fi incluse astfel de informații (inclusiv cu privire la alte persoane, precum beneficiarii direcți ai serviciilor oferite de Utilizatorii Prestatori - ex. numele copiilor care au beneficiat de Serviciile de babysitting). Helperz nu a solicitat respectivele date, însă în măsura în care sunt indicate de persoana care a făcut recenzia, prelucrarea datelor cu caracter personal va fi efectuată la cererea acestuia.
(x) Atunci când un Utilizator își exprimă acordul pentru folosirea adresei sale de e-mail în scop de marketing de către Helperz (newsletters)
pentru primirea de informări legate de servicii, noutăți, proiecte, evenimente organizate, discounturi, oferte speciale și alte asemenea.
Alegerea înscrierii în lista de beneficiari ai newsletter-urilor transmise de Societate și implicit prelucrarea de date, se va putea face doar după indicarea acesteia de către utilizator și bifarea de către utilizator a butonului "Abonează-te/Subscribe", demersuri ce reprezintă expresia consimțământului său.
Utilizatorul care a ales să primească newsletters de la Helperz se va putea dezabona în orice moment, printr-un simplu click pe linkul activ numit "Dezabonare/Unsubscribe" prezent la finalul fiecărei comunicări primite din partea Societății sau prin debifarea căsuței aferente din profilul său.
Abonarea la newsletter
Abonarea la newsletter se face numai pe baza unui consimțământ expres, distinct de crearea contului. Utilizatorul își exprimă acordul prin selectarea căsuței dedicate sau apăsarea butonului „Abonează-te/Subscribe". Dacă nu bifează, nu este abonat. Consimțământul poate fi retras oricând din Setări sau prin linkul din fiecare e-mail, fără a afecta folosirea contului.
Societatea confirmă că niciuna dintre datele cu caracter personal indicate mai sus nu vor fi folosite în alte scopuri decât cel expres indicat, în special nu vor fi prelucrate în scop de marketing fără a fi respectate dispozițiile legale (inclusiv cele referitoare la obținerea consimțământului persoanei vizate ori justificarea unui interes legitim al operatorului, cu informarea completă a persoanei vizate).
E-mailuri strict necesare funcționării contului și serviciului
E-mailurile strict necesare funcționării contului și serviciului (ex.: confirmări, facturi, alerte de securitate sau mesaje în platformă) sunt trimise în baza executării contractului/interesului legitim și nu reprezintă marketing. Dacă ai achiziționat anterior un produs/serviciu, îți putem trimite comunicări despre servicii similare, folosind adresa colectată la momentul achiziției, conform art. 12 din Legea 506/2004. Te poți opune oricând, gratuit, la colectare și din fiecare mesaj.
Informaţie din raportul de trafic al serverului:
Atunci când un site web este vizitat, utilizatorii dezvăluie anumite informaţii despre ei, cum sunt adresa de IP, ora vizitei, localitatea de unde a fost accesat Site-ul. Helperz, la fel ca și alţi operatori, înregistrează aceste informaţii.
Informaţie obținută prin folosirea de cookie-uri:
Toate detaliile legate de modul în care sunt prelucrate datele în acest context, sunt indicate în Politica de Cookie existentă pe Site.
4. Persoana vizată
Având în vedere că Societatea prelucrează date cu caracter personal ale vizitatorilor/Utilizatorilor Site-ului, aceștia dețin calitatea de Persoană vizată și declară că au peste 18 ani și că își pot exprima consimțământul valabil (acolo unde este cazul), în mod liber și fără a fi necesare aprobări prealabile din partea unui terț care să nu fi fost obținute de respectivele persoane.
Conform art. 3 de mai sus, comunicările transmise de vizitatori/Utilizatori, pot cuprinde și date cu caracter personal referitoare la alte persoane (și acestea dobândind astfel calitatea de persoană vizată).
Societatea nu își asumă nicio răspundere adițională celei prevăzute de prezenta, de Termeni și Condițiisau de legislația aplicabilă.
5. Date cu caracter personal prelucrate
Orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă, respectiv Persoana vizată, pot fi date cu caracter personal.
Raportat la scopurile prelucrării datelor indicate în prezenta, Societatea încearcă să minimizeze datele personale prelucrate.
Astfel, conform Politicii de cookie, Persoana vizată va putea bifa tipurile de cookie aplicabile acolo unde folosirea lor nu se face în mod automat, pentru a-i fi asigurată o experiență cât mai completă și mai bună atunci când navighează pe Site.
Pentru transmiterea de răspunsuri la cererile/sesizările comunicate de utilizatori folosind rubrica "Contact", "Chat", pentru administrarea abonamentelor la Serviciile Helperz, precum și pentru promovarea Societății folosind rubrica "Recenzii" și "Newsletters", Societatea prelucrează date cu caracter personal conform art. 3 de mai sus, după cum urmează:
Ale vizitatorului/utilizatorului:
- prin colectarea mesajelor primite prin rubricile "Contact" sau "Chat" de la vizitatori și Utilizatori și transmiterea de răspunsuri la acestea: nume, prenume, adresă de e-mail și număr de telefon (dacă numele și numărul de telefon sunt indicate de acea persoană), respectiv ID-ul indicat pentru conexiunea prin intermediul platformelor de social media, IP;
- prin colectarea mesajelor primite prin Mesajeria internă a Platformei de la vizitatori și Utilizatori și transmiterea de răspunsuri la acestea: nume, prenume, adresă de e-mail și număr de telefon (dacă numele și numărul de telefon sunt indicate de acea persoană), respectiv ID-ul indicat pentru conexiunea prin intermediul platformelor de social media, orice alte informații indicate de aceștia în textul transmis sau documentele atașate, IP;
- prin crearea unui cont de Utilizator și autentificarea ulterioară: adresa de e-mail și parola (parola nu este cunoscută de Utilizator, dar acesta poate recupera datele de autentificare potrivit celor indicate în Termeni și condiții)
- prin completarea profilului de Utilizator: numele, prenumele, telefonul, adresa, precum și date suplimentare indicate de acesta în profilul său;
- prin procesul de verificare a datelor din profil de către Helperz: date din documentele de identificare, orice alte informații necesar
- prin achiziționarea și administrarea abonamentelor: numele; prenumele; numărul de telefon; adresa de e-mail; adresa pentru facturare (de ex. : țară, județ, localitate, stradă, număr, bloc, scară, apartament); datele cardului bancar (numele titularului cardului, numărul cardului, banca, țara);
- prin datele indicate în anunțul publicat pe Platformă de Utilizatorul Beneficiar: nume, prenume, localitate
- prin confirmarea expresă a Utilizatorului venită prin bifarea căsuței corespunzătoare acordului de prelucrare în scop de marketing a datelor cu apăsarea butonului corespunător de Abonare/Subscribe": adresa de e-mail;
- prin afișarea de recenzii: prenume și inițială prenume, poză
- IP-ul vizitatorului/Utilizatorului.
În funcție de setările de cookie, pot fi prelucrate și alte date (în special cele legate de preferințele vizitatorului și comportamenul său pe Site). De asemenea, în funcție de cuprinsul comunicărilor, alte date ar putea fi prelucrate în măsura în care sunt indicate, unele chiar nesolicitate de Helperz.
Ale altor persoane decât vizitatorul/Utilizatorul la oferirea de Recenzii sau în cadrul comunicărilor avute, precum:
- Beneficiarii direcți ai Serviciilor Utilizatorilor Prestatori
În funcție de cuprinsul comunicărilor, date suplimentare ale Altor persoanelor vizate ar putea fi prelucrate în măsura în care sunt indicate, unele chiar nesolicitate de Helperz.
Societatea se obligă la respectarea legislației privitoare la protecția datelor cu caracter personal și în raport cu aceste persoane terțe, fără însă a fi obligată la obținerea vreunui consimțământ separat în acest sens. Vizitatorul/Utilizatorul care a transmis acele informații este cel care își asumă întreaga răspundere în acest sens și declară că acestea au fost de acord cu prelucrarea efectuată de Helperz fiind pe deplin informate în acest sens.
6. Scopul prelucrării datelor
Vizitatorul este persoana care accesează Platforma, care poate deveni Utilizator și cu privire la care sunt prelucrare anumite date cu caracter personal (respectiv dumneavoastră), în diferite scopuri, anume:
În cazul datelor furnizate direct de vizitator:
- oferirea de răspunsuri, clarificări și remedierea situațiilor problematice, raportat la solicitările și sesizările transmise de utilizator prin rubrica "Contact", "Chat" și Mesageria internă a Platformei;
- crearea și administrarea conturilor de Utilizator, precum și verificarea identității;
- achiziționarea și administrarea abonamentelor la Platformă;
- gestionarea anunțurilor afișate de Utilizatorii Beneficiari pe Site;
- transmiterea de informări în scop de marketing prin newsletters;
- utilizarea în scop de marketing a recenziilor;
- asigurarea respectării acestei Politici de confidențialitate, a Termenilor și condițiilorși a Politicii de cookie, precum și a dispozițiilor legale aplicabile pentru protejarea drepturilor, proprietății sau siguranței Platformei.
În cazul datelor obținute prin rapoartele de trafic:
- identificarea secţiunilor de interes ale Site-ului;
- administrarea mai sigură a sistemului informatic.
În cazul datelor obținute prin intermediul cookie-urilor:
- funcționarea Platformei;
- în funcție de setările stabilite de vizitator, datele pot fi folosite pentru buna funcționare a Site-ului, obţinerea de informaţii statistice care să permită îmbunătăţirea serviciilor oferite de Helperz, salvarea preferințelor etc. Toate detaliile legate de acest tip de prelucrare a datelor se găsește în Politica de cookie.
Dacă Societatea va intenționa să prelucreze ulterior datele cu caracter personal într-un alt scop decât cele indicate mai sus, va furniza Persoanei vizate înainte de această prelucrare ulterioară, informații suplimentare relevante privind scopul secundar, cu îndeplinirea formalităților necesare conform legii.
7. Destinatarii prelucrării
Datele cu caracter personale ale Persoanei vizate sunt prelucrate de:
- administratorii și angajații/colaboratorii Societății care se ocupă de administrarea Site-ului și efectuarea Serviciilor Helperz, respectiv cei care sunt implicați în activitățile cu privire la care vizitatorul adresează întrebări/sesizări -- vor prelucra numele, prenumele și adresa de e-mail și IP-ul vizitatorului/Utilizatorului precum și orice alte date cu caracter personal transmise de acesta;
- asociații Societății și angajații/colaboratorii care sunt implicați în procesul de marketing -- vor prelucra adresa de email pentru newsletters, dar și imaginea, prenumele și inițiala numelor;
- furnizorii de servicii suport contractați de Societate în vederea îndeplinirii obligaţiilor sale contractuale sau legale, cum sunt:
- avocații Societății - poate accesa toate datele înregistrate în evidențele Societății, în cazul apariției unor chestiuni juridice care necesită implicarea lor;
- consultanți de business - pot accesa toate datele înregistrate în evidențele on-line ale Societății, inclusiv cele ale vizitatorilor și Utilizatorilor
- AWS, Hetzner, MailerLite, Chatwoot, Morpheus KYC, Stripe, GA4, PostHog, WiseNotify, Cloudflare, SMSadvert, pixeli Google/Facebook/TikTok
Lista furnizorilor mai sus enumerați nu este exhaustivă, însă indică principalele astfel de societăți colaboratoare. Acestea vor avea calitatea de operator independent, operator asociat sau persoană împuternicită în raport cu Societatea. Indiferent însă de calitatea deținută, aceștia se obligă să mențină confidențialitatea și securitatea datelor cu caracter personal ale persoanei vizate, adoptând măsuri de natură tehnică și organizatorică adecvate.
Deși nu au calitatea de destinatari potrivit interpretărilor legale, autoritățile publice (inclusiv ANPC și ANAF) și instanţele de judecată, pot prelucra toate/oricare din datele vizitatorilor obținute prin intermediul Site-ului.
8. Temeiul juridic al prelucrării
- Art. 6 lit. (a) GDPR - prelucrarea este efectuată în baza consimțământului vizitatorului/Utilizatorului→ situație aplicabilă atunci când prelucrarea datelor se face în contextul cookie-urilor acceptate de vizitator și care nu sunt absolut necesare pentru funcționare Site-ului; în contextul completării datelor în rubrica "Contact", "Chat"; precum și atunci când se prelucrează datele vizitatorului/Utilizatorului în scop de marketing (rubricile Newsletters și Recenzii);
- Art. 6 lit. (b) GDPR - prelucrarea este efectuată în vederea încheierii și executării contractului dintre Helperz și Utilizator → situație aplicabilă atunci când prelucrarea datelor se face în contextul achiziționării abonamentului de către Utilizatorul Beneficiar și administrării acestuia (ex. în caz de oprire acces sau rambursare preț) și a profilului de pe Platformă, respectiv în contextul administrării profilului de pe Platformă în cazul Utilizatorului Prestator;
- Art. 6 lit. (c) GDPR - prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine Helperz → situație aplicabilă în contextul facturării și al prelucrării datelor în raport cu autoritățile competente;
- Art. 6 lit. (f) GDPR - prelucrarea este necesară în scopul realizării intereselor legitime urmărite de Societate sau de un terț, cu condiția ca drepturile și libertățile fundamentale ale persoanei vizate să nu fie încălcate → situație aplicabilă în contextul prelucrării datelor în vederea funcționării și administrării uzuale a Site-ului, precum și în contextul prelucrării de date prin oferirea accesului furnizorilor de servicii.
9. Tipul prelucrării
Activitățile de prelucrare de date efectuate de Societate se referă în principal la:
- colectarea datelor indicate de Utilizator în rubricile din Platformă;
- colectarea datelor aferente conturilor de Utilizator;
- folosirea datelor furnizarea de răspunsuri și feedback;
- folosirea datelor pentru încheierea și derularea relației contractuale dintre părți;
- utilizarea datelor pentru scopul aferent fiecărei categorii de cookie agreate de vizitator/Utilizator;
- colectarea altor date nesolicitate, dar furnizate de Persoana vizată în cuprinsul unei comunicări, cereri, anunț sau plângeri adresate Societății sau publicate pe Platformă;
- stocarea datelor ante-menționate conform legii și în limitele necesare atingerii scopului în baza de date electronică și securizată deținută de Societate;
- permiterea accesului la date anumitor angajați și colaboratori externi care prestează servicii suport a căror activitate implică prelucrarea de date sub condiția asumării obligației de confidențialitate;
- permiterea accesului la date autorităților competente în măsura în care legea obligă în acest sens.
10. Durata de prelucrare și stocare a datelor
Perioada de stocare a datelor personale colectate este de:
- până la retragerea consimțământului sau exercitarea dreptului de ștergere sau ștergere de către vizitator pentru prelucrarea de date bazate pe consimțământul Persoanei vizate;
- timp de 3 ani de la primirea mesajului din partea Persoanei vizate, pentru a putea demonstra măsurile luate de Societate în considerara acestuia, raportat la durata termenului general de prescripție al dreptului la acțiune în fața instanțelor prevăzut de Codul Civil român;
- până la ștergerea sau dezactivarea profilului de Utilizator sau a anunțului ori contului, cu precizarea că recenziile oferite de acel Utilizator sunt supuse perioadei de stocare indicate la lit. a de mai sus;
- perioadă mai lungă de timp decât cele antemenționate, atunci când legea prevede acest lucru sau când există un temei bine justificat în acest sens (de exemplu pentru exercitarea unui drept în fața instanței în cadrul unui litigiu început înainte de expirarea perioadei de stocare indicate în prezenta).
La expirarea duratelor ante-menționate, toate datele vor fi șterse din evidențele Societății.
11. Drepturile Persoanei vizate
a) Dreptul la informare
Politicile Societății sunt puse la dispoziția Persoanei vizate în permanență, fiind afișate pe Site. A se vedea în acest sens prezenta politică, Politica de cookieși Termenii și Condițiile.
Societatea își rezervă dreptul de a modifica/actualiza conținutul Platformei, inclusiv a politicilor la care se face trimitere, la libera sa discreție, în orice moment și pentru orice motiv (inclusiv dar nelimitat la apariția de modificări legislative sau jurisprudențiale care pot afecta consecințele celor publicate pe Site). Revizuirea acestei politici în viitor va fi semnalată prin modificarea datei „Ultimei actualizări" din partea de sus. După data la care politica updatată este publicată, accesarea Site-ului va reprezenta acceptul utilizatorului cu privire la respectivele condiții actualizate.
Cu toate acestea, dacă vor exista modificări semnificative ce ar putea afecta drepturile și libertățile vizitatorilor sau este obligatorie obținerea consimțământului acestora, informarea acestora despre respectivele schimbări se va face prin indicații usor vizibile postate pe Site (pop-up-uri) sau prin transmiterea de e-mail-uri pe adresele furnizate dacă este cazul. Astfel de modificări semnificative vor produce efecte pentru vizitatori în termen de 15 (cincisprezece) zile de la momentul afișării pop-up-lui în cauză sau al transmiterii e-mail-ului de către Helperz (modul în care se va face informarea fiind decis de Societate, de la caz la caz).
Indiferent însă de amploarea modificării, responsabilitatea de a verifica conținutul Site-ului (inclusiv Termenii și Condițiile, precum și celelalte politicile afișate), pentru a fi la curent cu cele mai recente versiuni, va reveni în totalitate vizitatorului și Utilizatorului. Astfel, STUDIEREA POLITICII DE CONFIDENȚIALITATE ȘI PROTECȚIA DATELOR, A TERMENILOR ȘI CONDIȚIILOR, DAR ȘI A POLITICII DE COOKIE, REPREZINTĂ UN DEMERS CE TREBUIE FACUT DE VIZITATORI DE FIECARE DATĂ CÂND ESTE ACCESAT SITE-UL ȘI ANTERIOR EFECTUĂRII ORICĂREI ÎNREGISTRĂRI SAU FURNIZĂRI DE DATE, ÎNTRUCÂT POT APĂREA MODIFICĂRI.
La cerere, Persoana vizată va fi informată cu privire la esența contractelor încheiate cu destinatarii de mai sus acolo unde este posibil și a sursei datelor.
b) Dreptul de acces la date
Dacă Persoana vizată va dori informații legate de modul de prelucrare, poate transmite o cerere Societății, iar aceasta îi va răspunde în termen de cel mult 30 de zile de la data primirii ei.
c) Dreptul la rectificarea datelor
Dacă Persoana vizată va dori rectificarea/completarea datelor, poate transmite o cerere Societății la care i se va răspunde în cel mult 30 de zile de la data primirii ei.
d) Dreptul de ștergere a datelor
Dacă Persoana vizată va dori ștergerea datelor personale care o privesc, acest demers e posibil:
- la expirarea duratei prelucrării;
- dacă datele nu mai sunt necesare în raport cu scopul prelucrării;
- dacă se retrage consimțământul și nu există alt temei al prelucrării;
- dacă se opune prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze;
- dacă prelucrarea e ilegală;
- dacă ștergerea e obligatorie prin lege.
Cazurile de excepție prevăzute la art. 17 alin. 3 din Regulamentul European nr. 679/2016 sunt aplicabile.
Unele date fac parte din evidențele Societății, pe care le păstrează raportat la obligații sale legale sau interesul său legitim. Prin urmare, nu toate datele pot fi în șterse, conform legii. Orice refuz însă de ștergere va fi motivat de către Helperz și va avea la baza un temei clar de drept.
e) Dreptul de restricționare a prelucrării sau de opunere la prelucrare
Restricționarea prelucrării se poate aplica dacă Persoana vizată constată că:
- acuratețea datelor cu caracter personal este contestată de Persoana vizată, pentru o perioadă care să permită operatorului să verifice acuratețea datelor cu caracter personal;
- prelucrarea este ilegală, iar persoana vizată se opune ștergerii datelor cu caracter personal și solicită în schimb restricționarea utilizării acestora;
- operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar acestea sunt solicitate de persoana vizată pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță;
- Persoana vizată s-a opus prelucrării în așteptarea verificării dacă motivele legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei vizate
Societatea poate continua prelucrarea datele restricționate dacă e necesar pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță, ori protejarea/apărarea unei persoane însă doar cu consimțământul Persoanei vizate.
Societatea va comunica destinatarilor rectificarea, ștergerea sau restricționarea datelor cu excepția cazului în care este imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
f) Dreptul de portabilitate a datelor
Persoana vizată sau persoana indicată de acesta poate primi la cerere, datele prelucrate de Societate. Societatea nu își asumă răspunderea pentru prelucrarea datelor de către acel destinatar.
Obligația de asigurare a dreptului la portabilitate incumbă Societății doar dacă prelucrarea acelor date se bazează pe consimțământul Persoanei vizate sau pe încheierea și executarea contractului. Demersurile vor fi făcute în maxim 30 de zile de la primirea cererii.
g) Dreptul de opoziție
Dacă e posibil, Societatea va opri prelucrarea datelor Persoanei vizate care se opune prelucrării bazate pe interesul legitim al Societății sau apar circumstanțe care determină exercitarea acestui drept (inclusiv profilarea).
Cu toate acestea, motivul legitim al îndeplinirii obligațiilor legale ale Societății sau prelucrarea în scopul constatării, exercitării sau apărării unui drept în instanță, vor prevala.
h) Dreptul de a depune plângere
Persoana vizată poate depune:
- plângere/solicitare la adresa Societății indicată la pct. 1 de mai sus;
- acțiune în fața instanței competente;
- plângere la Autoritatea Națională de Protecția Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro)
Societatea dorește însă ca orice conflict/diferend ivit să fie rezolvat pe cale amiabilă și are toată disponibilitatea în acest sens.
i) Dreptul de retragere a consimțământului
Persoana vizată își poate retrage în orice moment consimțământul, fără însă a afecta legalitatea prelucrării înainte de retragere și nici pe cea bazată pe un alt temei.
j) Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată
Societatea nu practică luarea deciziilor bazate pe prelucrarea automată a datelor.
12. Obligațiile Societății. Măsuri de securitate a datelor prelucrate
Societatea respecta dispozițiile legislației de protecția datelor și a implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate, astfel încât să asigure securitatea datelor cu caracter personal prelucrate și respectarea drepturilor Persoanelor vizate. Astfel, Helperz a implementat măsuri cum sunt:
- încheierea de contracte cu colaboratori în care aceştia și-au asumat obligația de confidenţialitate a informațiilor ce privesc datele personale prelucrate, precum și cea de respectare a legislației aplicabile în domeniul protecției datelor cu caracter personal;
- instruirea angajaților și colaboratorilor cu privire la importanța protecției datelor cu caracter personal, precum și limitarea accesului lor la date în funcție de atribuțiile avute de aceștia;
- stabilirea de proceduri interne care vizează protecția datelor cu caracter personal;
- indicarea unei adrese de contact pentru chestiunile referitoare la datele cu caracter personal (anume cea indicată la pct. 1 din prezenta politică);
- includerea butonului de Dezabonare pe toate comunicările de marketing direct (newsletters);
- implementarea de măsuri de securitate informațională;
- neinstalarea de structuri ce permit vizualizarea Site-ului doar cu condiția creării unui cont de Utilizator, această condiție fiind aplicabilă doar de la momentul la care Utilizatorul dorește să folosească serviciile Helperz și să acceseze mai multe informații potrivit celor indicate pe Platformă;
- neinstalarea de cookie-uri suplimentare celor necesare funcționării Site-ului, fără acordarea unei posibilități de alegere vizitatorului care să fie permanent disponibilă.
De asemenea, Societatea va informa autoritatea de protecția datelor competentă în cazul apariției unui incident ce vizează securitatea datelor, fără întârzieri nejustificate și, dacă este posibil, în termen de cel mult 72 de ore de la data la care a luat cunoștință de aceasta, cu excepția cazului în care este puțin probabil să genereze un risc pentru drepturile și libertățile persoanelor fizice. În cazul în care notificarea către autoritate nu are loc în termen de 72 de ore, aceasta este însoțită de o explicație motivată pentru întârziere.
În situația apariției unui incident ce vizează securitatea datelor cu caracter personal, Helperz va informa și Persoana vizată fără întârzieri nejustificate, în cazul în care încălcarea securității datelor cu caracter personal este susceptibilă să genereze un risc ridicat pentru drepturile și libertățile sale. Cu toate acestea, informarea Persoanei vizate ante-menționate nu este necesară în cazul în care oricare dintre următoarele condiții este îndeplinită:
- Societatea a implementat măsuri de protecție tehnice și organizatorice adecvate, iar aceste măsuri au fost aplicate în cazul datelor cu caracter personal afectate de încălcarea securității datelor cu caracter personal;
- Societatea a luat măsuri ulterioare prin care se asigură că riscul ridicat pentru drepturile și libertățile Persoanelor vizate nu mai este susceptibil să se materializeze;
- ar necesita un efort disproporționat. În această situație, se efectuează în loc o informare publică sau se ia o măsură similară prin care Persoanele vizate sunt informate într-un mod la fel de eficace.
Orice statistică privind traficul utilizatorilor Site-ului/aplicației, pe care o vom oferi către terţe reţele de publicitate sau către site-uri partenere, este furnizată doar ca ansamblu de date şi nu include nicio informaţie identificabilă despre niciun vizitator individual.
Din păcate însă, nicio transmisie de date prin intemediul internetului nu poate fi garantată a fi 100% sigură. În consecinţă, în ciuda eforturilor Helperz de a proteja datele cu caracter personal ale vizitatorilor, nu poate asigura sau garanta securitatea informaţiilor transmise de aceștia prin intermediul Site-ului. Utilizatorii și vizitatorii sunt deci avertizați că orice informaţie trimisă prin mediul on-line se va face pe propriu lor risc. Pentru a restrânge acest risc, Helperz pune la dispoziția tuturor celor interesați, posibilitatea transmiterii cererilor/solicitărilor/adreselor/mesajelor în formă materială, la sediul Societății și nu neapărat prin transmiterea de informări prin mijloace electronice.
13. Răspunderea Societății
Răspunderea Societății în raport cu Persoana vizată se va stabili raportat la calitatea deținută în respectiva operațiune de prelucrare a datelor, motivul și locul producerii incidentului, măsurilor de securitate luate, demersurile de evitare a incidentelor și respectarea celorlalte obligații legale avute.
14. Transfer către țări terțe/organizații internaționale
Societatea nu transferă în afara UE date cu caracter personal.
15. Dispoziții finale
Această politică se aplică Societății și vizitatorilor și Utilizatorilor Site-ului.
Societatea își rezervă dreptul de a modifica/actualiza conținutul Site-ului, inclusiv politicile la care se face referire, la propria discreție, în orice moment și din orice motiv (inclusiv, dar fără a se limita la apariția unor modificări legislative sau jurisprudențiale care pot afecta consecințele față de cele publicate pe Site). Revizuirea acestei politici în viitor va fi indicată prin modificarea datei de „Ultima actualizare" din partea de sus a paginii. După data publicării politicii actualizate, accesarea Platformei va reprezenta acceptarea de către vizitator și Utilizator a acestor condiții actualizate.
Cu toate acestea, în cazul în care există modificări semnificative care ar putea afecta drepturile și libertățile vizitatorilor/Utilizatorilor, informarea acestora cu privire la aceste modificări se va face prin indicații ușor vizibile postate pe Site (pop-up-uri) sau prin trimiterea de e-mailuri pe adresele furnizate, dacă este cazul. Astfel de modificări semnificative vor avea efecte în termen de 15 (cincisprezece) zile de la momentul afișării pop-up-ului în cauză sau al trimiterii e-mailului de către Helperz (modul în care se va face informarea fiind decis de Societate, de la caz la caz).
Cu toate acestea, indiferent de amploarea modificării, responsabilitatea de a verifica conținutul Site-ului (inclusiv termenii și condițiile, precum și politicile afișate), pentru a fi la zi cu cele mai recente versiuni, va fi în întregime responsabilitatea vizitatorului și Utilizatorului. Astfel, STUDIEREA TERMENILOR ȘI CONDIȚIILOR, DAR ȘI A POLITICII DE COOKIE ȘI A ACESTEI POLITICI, TREBUIE EFECTUATĂ DE VIZITATORI ȘI UTILIZATORI ORI DE CÂTE ORI ACCESEAZĂ ACEST SITE ȘI ÎNAINTE DE A EFECTUA O ÎNREGISTRARE SAU DE A FURNIZA DATE, CÂND POT APĂREA MODIFICĂRI.
Prezentul document face parte din setul de politici de securitate ale Societății. Alte politici pot fi aplicate subiectelor abordate în prezentul document și vor fi revizuite în funcție de nevoile specifice.